Open ogen tijdens een open dag.

Vertel jouw verhaal en verander!

Open ogen op een open dag! Met een open dag open je de ogen van bezoekers door een informatieve, inspirerende dag te organiseren. Een open dag is hét moment om een goede eerste indruk te maken bij je doelgroep. Denk aan evenementen zoals onderwijsdagen, het organiseren van een banenmarkt of banenfestival, en zo verder. Wij vertellen je graag meer over hoe jij een open dag kunt organiseren, zodat je een blijvende indruk achterlaat bij je bezoekers. En wel met een glimlach!

 

Waarom een open dag?

Een open dag is een dagdeel of een hele dag waarin dit hoogstwaarschijnlijk het eerste contactmoment is met jouw doelgroep. Een open dag wordt vaak georganiseerd om een bepaalde doelgroep op een interactieve manier kennis te laten maken met jouw organisatie en ze te overtuigen van jouw verhaal. Door bijvoorbeeld toegankelijke proeflessen te faciliteren en jouw bezoekers van belangrijke informatie te voorzien, creëer je de kans om jouw doelgroep te binden aan jouw school of opleiding.

Maar waarom zou je een open dag organiseren? Het kost tijd, energie en het is financieel een investering. Bij dtevents weten wij uit ervaring dat dit het allemaal waard is. De eerste indruk begint altijd met persoonlijk contact en aandacht hebben voor jouw doelgroep. De eerste indruk zit hem niet alleen in het contact, maar ook het proeven van de sfeer vertelt veel over jouw verhaal.  Zo voorkom je niet-kloppende verwachtingen die bezoekers van tevoren kunnen hebben. Een open dag is dus dé uitgelezen kans om je doelgroep te binden en boeien met jouw verhaal!

 

 

Waar moet je aan denken bij het organiseren van een open dag

Vergis je niet als je een open dag organiseert. Uit ervaring weten wij wat erbij komt kijken, maar zien daarna ook dié belonende glimlach waar wij het voor doen. Je kunt bijvoorbeeld denken aan de volgende dingen:

  1. Datum en tijd: Het kiezen van een datum en tijdstip kan uitdagend zijn. Doordeweeks werken de meeste mensen en in het weekend hebben veel mensen vaak volle agenda’s. Kies daarom een datum en tijd waarin de meeste mensen flexibel zijn.
  2. Boodschap: Je organiseert een open dag omdat je een verhaal te vertellen hebt. Het is belangrijk om eerst te stellen wat de kern van jouw boodschap is. Wie weet wordt dit wel jouw thema van de open dag, waarna je hier een passend programma kan opstellen.
  3. Programma: Hier kan je pas echt jouw bezoekers verrassen. Ga je een proefles aanbieden of vertel je meer met een rondleiding? Begin je het programma met een energizer of begin je met een plenaire bijeenkomst?
  4. Inrichting: Hoe creëer je díe sfeer die past bij jouw verhaal? Richt je verschillende informatieruimtes in, hoe komt jouw bezoeker belevingsvol jouw locatie binnen?
  5. Catering: Met al die dieetwensen vandaag de dag, hoe kan je iedereen nog verrassen met catering? Ga je voor kleine hapjes, een walking diner of worden de hapjes & drankjes uitgeserveerd?

Dit is slechts een selectie van wat er komt kijken bij het organiseren van een open dag. Denk ook aan logistieke mogelijkheden, informatievoorziening, extra entertainment, opvolging, et cetera.

 

 

Hoe kan je bezoekers verrassen op de open dag

Hoe zorg je ervoor dat je je bezoekers verrast op jouw open dag? Wij helpen je graag een eindje op weg met wat ideeën. Laat de host van de dag bijvoorbeeld een speciaal karakter aannemen met een speciale outfit. Mits het past bij jouw identiteit. Of geef bijvoorbeeld een VR-toer door jouw locatie heen. Bij verrassende catering kan je bijvoorbeeld denken aan verschillende foodtrucks met gerechten uit de wereldkeuken. Dat is nog eens culinair en educatief genieten op een open dag!

Maar je kan de meeste impact maken bij je bezoekers met speelse kennismakingsactiviteiten. Een proefles is altijd een goed idee, omdat bezoekers jouw verhaal echt kunnen ervaren. Natuurlijk zijn er nog meer opties die je kunt doen. Denk bijvoorbeeld ook aan het spel “over de streep” waarbij je een bezoekers een dilemma geeft die te maken heeft met het bedrijf. Of faciliteer een speeddate met huidige studenten.

 

Een tip van ons: Organiseer één of meerdere winacties om de aandacht van je bezoekers zo lang mogelijk te behouden. Zo beloon je jouw bezoekers voor hun komst. Dat gaan ze zeker waarderen.

Door middel van eventcreatie helpt dtevents om jouw verhaal te vertellen, want wij geloven dat elk bedrijf en organisatie een eigen authentiek verhaal heeft. Wij creëren een open dag op maat, afgestemd op het verhaal dat jij te vertellen hebt en aan wie je die wilt vertellen. Samen openen we ogen die zorgen voor verandering. Neem contact op en ontdek de mogelijkheden!

Delen met je collega's?

Zoek een event.